Garantie

Heb je bij BesteljeMac.nl een Apple Mac gekocht en heeft je apparaat last van een technisch defect? Binnen de garantieperiode repareert BesteljeMac.nl dat graag kosteloos voor je. Omdat wij achter onze kwaliteit staan geven we jou maar liefst 2 jaar garantie op al onze producten. Op onderdelen en accessoires waar de gebruikswijze invloed heeft op het slijtageproces zoals de accu, het toetsenbord, de muis en de stroomadapter, geven wij een beperkte garantie van 12 maanden. Je leest hier alles over in onze algemene voorwaarden.

Al onze gebruikte MacBooks hebben bij aanschaf een minimale accucapaciteit van 90%. Pas als de accucapaciteit binnen de garantieperiode is teruggelopen naar minder dan 70%, wordt de accu kosteloos onder garantie vervangen.

Wanneer valt het defect onder de garantie?

  • Wanneer de garantieperiode nog geldig is.
  • Wanneer het defect niet is ontstaan door onkundig gebruik of een ongeluk.
  • Wanneer het een fabrieksfout betreft.

Uitgesloten van garantie:

  • Technische mankementen na onze garantieperiode.
  • Vocht-, val- of stootschade en iedere andere vorm van zelf aangerichte schade.
  • Onjuist gebruik van het product.
  • Defecten voortkomend uit reparaties bij derden zonder de toestemming van ons.
  • Verkleuringen of andere vormen van cosmetische veranderingen zoals krassen.

Als je problemen hebt met een product binnen de garantieperiode, dan kun je deze online aanmelden en daarna het product kosteloos naar ons verzenden. Indien je op eigen initiatief een defect product naar ons opstuurt dat niet aan onze garantievoorwaarden voldoet, moeten wij hiervoor € 79,- inclusief 21% btw onderzoekskosten in rekening brengen (geldt ook voor producten buiten de garantie).

Je dient ervoor te zorgen dat ‘Zoek mijn Mac’ van het product is uitgeschakeld voordat je deze naar BesteljeMac.nl verzend voor garantie. Zonder het uitzetten van deze ‘Zoek mijn Mac’ functie, kan deze niet in behandeling worden genomen. Bovendien kan de garantie afhandeling vertraging oplopen wanneer ‘Zoek mijn Mac’ nog is ingeschakeld. Je leest hier hoe je dit uitschakelt: Een apparaat uit iCloud verwijderen. Bij het retourneren van een product dien je deze ook terug te zetten naar de fabrieksinstellingen indien mogelijk. Maak eerst een back-up van je data. BesteljeMac.nl is niet verantwoordelijk voor eventuele dataverlies.

Stappen garantie aanmelden:

  1. Bekijk de garantievoorwaarden van BesteljeMac.nl en controleer of je product in aanmerking komt voor garantie.
  2. Maak zonodig een back-up van je data en herstel de software naar de fabrieksinstellingen.
  3. Je kunt het product eenvoudig online aanmelden met behulp van onderstaand digitaal garantieformulier.
  4. Zodra wij je garantie aanvraag in behandeling hebben genomen ontvang je een opdrachtbon en een verzendlabel om het product kosteloos te verzenden naar BesteljeMac.nl.
  5. Plaats het product in een stevige vierkante of rechthoekige kartonnen doos. Deze verzendverpakking moet altijd goed afgesloten zijn tegen vocht, vuil en stof. Plak daarom de randen ook altijd goed dicht met stevig plakband.
  6. Plak het verzendlabel op de buitenkant van de verzendverpakking en plaats de opdrachtbon in de verzendverpakking.
  7. Lever je pakket in bij een PostNL verzendlocatie en bewaar je verzendbewijs goed.

Garantie aanmelden

Andere vragen over dit onderwerp

Je dient ervoor te zorgen dat ‘Zoek mijn Mac’ van het product is uitgeschakeld voordat je deze retour stuurt naar BesteljeMac.nl. Zonder het uitzetten van de ‘Zoek mijn Mac’ functie, kan deze niet in behandeling worden genomen. Bovendien kan de garantie aanvraag vertraging oplopen wanneer ‘Zoek mijn Mac’ nog is ingeschakeld. Je leest hier hoe je dit uitschakelt: Een apparaat uit iCloud verwijderen. Bij het retourneren van een product voor garantie dien je deze ook terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Maak eerst een back-up van je data. BesteljeMac.nl is niet verantwoordelijk voor eventuele dataverlies.

Na het plaatsen van een garantie aanvraag houden wij je altijd per e-mail op de hoogte van de meest actuele status van de reparatie. Zodra je reparatie is afgerond ontvang je per e-mail bericht.

Wij beoordelen altijd na ontvangst of een product onder de BesteljeMac.nl garantievoorwaarden valt. Indien je product afwijkt van de garantievoorwaarden nemen wij contact met je op. Bij twijfel kun je altijd contact met ons opnemen, zodat wij een inschatting voor je kunnen maken. Eventueel kunnen wij vragen om een aantal foto’s of video’s van de schade te maken.

Ook producten buiten de garantieperiode kun je aanmelden voor reparatie. Wij rekenen altijd € 79,- inclusief 21% btw onderzoekskosten voor producten die buiten de garantieperiode defect zijn geraakt. Deze kosten komen te vervallen indien wij het product gaan repareren.